Komunikacyjne Zaglebie

Avatar użytkownika
Administrator
Posty: 5899
Dołączył(a): Wt, 3 czerwca 2008, 22:42
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 8 listopada 2011, 08:31
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94 ... zowic.html

Wiadomo już, że połączenie Katowic z Pyrzowicami nie powstanie do 2014 roku, bo nie udało się skompletować całej koniecznej dokumentacji. - Inwestycja wywołuje duży opór społeczny. Wpłynęło kilka tysięcy skarg od mieszkańców - mówią przedstawiciele PKP PLK. - Ta kolej to bubel - odpowiadają samorządowcy.

Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94 ... z1d5qVLrGW

no i dobrze... :)
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 13 grudnia 2011, 11:10
http://slask.naszemiasto.pl/artykul/119 ... ,id,t.html
nie chodzi mi o tekst ale o mapkę załaczoną w nim
czy to aktualne? na kiedy planują dobudowę przystanków?
i co najdziwniejsze planują ponowne uruchomienie lini z Gołonoga pod Hutę? to moze i dalej przez Strzemieszyce, Maczki do Szczakowej? :)
Załączniki
4ee64ef686a3e_o.jpg
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Śr, 21 marca 2012, 10:21
nikt nie zauważył poprzedniego :idea:
no to ja znowu :D
Oczywiście uważam, ze taka droga zamiast Średnicówki przez Ludwik w kierunku Warpia/Mydlic jest do d

ALE

po kolei wg obrazka

1. droga zółta przedłużenie nowej Watta i Ludmiły - realna już teraz małym nakładem; jedyny problem to skrzyżowanie z Ostrogórską koło wiaduktu kolejowego
2. najistotniejsze z punktu widzenia sensu poszerzania Ostrogórskiej - linia kolejowa Południowy - Dańdówka; jeśli nie przebuduje się 600 metrów torów kolejowych z postawieniem wiaduktu nad Ostrogórską to cała inwestycja jest do d!
czy ktoś liczył ile kosztuje funkcjonowanie strzeżonego przejazdu kolejowego?
ile kosztują ciągłe remonty przejazdów przez tory?
ile stanie w korkach przed szlabanem?
a do tego kolej chyba też zamierza położyć nowe tory w tym miejscu (poprzednia wymiana była około 1979), także ułożenie ich w nowym miejscu 100 metrów dalej nie byłoby aż tak kolosalnie drogie!?
Chyba, że ktoś wie coś o czym nie wiem - czyli PKP zamiast w końcu wyremontować linię kolejową Sosnowiec - Bukowno ma plan ją porzucić dla złomiarzy? :evil:
3. wiadukt w Mysłowicach - chyba każdy wie że jest to mały tunelik na szerokość jednej furmanki i jeśli ktoś myśli, że przez tą dziuplę będzie biegł ruch "pseudo średnicówki dla Zagłębia" to jest szalony!
bo jak dotąd nikt nie powiedział o planach PKP i Mysłowic rozbudowy tego przejazdu z jednego pasa do czterech!
4. tą nową drogę proponowałem w internecie już daaawno temu;
uważam ją za bardzo sensowną i to niezależnie od wersji czy będzie obiecana kiedyś tam przez ślązaków średnicówka dla Zagłębia śladem Mikołajczyka (wtedy węzeł przy Przyjaciół Żołnierza) czy jej nie będzie a my sobie poszerzymy Ostrogórską zeby była szersza...
ta droga po prostu odciąża Ludwik i Gierka na już!
5. puszczając tory jak w punckie 2. mamy miejsce na drogę - przedłużenie Naftowej w kierunku Dębowej Góry.
tym samym mamy odciążenie Andersa - zamiast likwidacji tramwajów jak chce(chiał?) P.Haładus
6. mała przewiązka uatrakcyjniająca dla inwestorów syf obecnie panujący w tych okolicach po obu stronach Czarnej Przemszy

Także ogólnie plany inwestycji w Ostrogórską oceniam pozytywnie.
Uwzględniajac chęć Mysłowic i PKP do inwestycji może się okazać, że ta namiastka średnicówki (dla ubogich bo nie dotowanych zagłębiaków) może spełnić swoją rolę.
Ale tylko w przypadku realizacji inwestycji łącznie z PKP!
Sami bez PKP to proponuję zróbmy pierw 1 lub 4 lub 6 (albo wszystko :) każda znich w jakimś stopniu udrażniałaby miasto i mogłaby powstawać niezależnie) bo skończy się tak jak z dwupasmówką w pole od równie potrzebnego ronda na Dańdówce - jak na razie...
Będziemy wszyscy stali do Gierka przez szlabany aż do dziupi pod torami w Mysłowicach i dopiero po wydostaniu się z Zagłębia pojeździmy na dwu i trzypasmówkach po Śląsku...
Załączniki
RGierka4.jpg
poszerzenie Ostrogórskiej od Ronda Gierka

Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Śr, 21 marca 2012, 12:14
Myślę że w 1 kolejności powinno się połączyć Mikołajczyka i Watta z Ostrogórską (rondem na Ostrogórskiej) ale nie na wysokości przejazdu kolejowego tylko bliżej Mysłowic koło oczyszczalni choćby z tego powodu że tam jest już most na Przemszy, co prawda trochę wąski na większy ruch ale już jest. Potem można drugie przęsło dostawić ;)

Takie rozwiązanie da najwięcej korzyści: odciąży Niwkę, odciąży rondo Ludwik i otworzy kawał terenu na inwestycje - tam są całe hektary po kopalni odkrywkowej ale do kogo to należy to nie wiem?

Z rozwinięciem Ostrogórskiej są 3 słabe punkty z czego 1,5 należy do Sosnowca. ;)
1. Przejazd kolejowy
2.Most na Brynicy
3. Wiadukt w Mysłowicach

Bez rozwiązania problemu nr 1 to projekt faktycznie o d. rozbić. :(
Przebudowa Ostrogórskiej z likwidacją przejazdu i rondo przed granicą z Mysłowicami, z przeprawą przez Przemszę i łącznikiem do Mikołajczyka i Watta może dać duży efekt, także z pozyskaniem terenu inwestycyjnego. Natomiast czy ten nowy układ komunikacyjny da wyjście na zewnątrz miasta już nie od nas zależy...
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pt, 23 marca 2012, 14:07
Mogę jeszcze do tego dodać, że niedługo dwa wiadukty nad linią kolejową z Południowego będą sie nadawały do rozebrania: w ciągu Mikołajczyka i Wojska Polskiego. Nie wiem kiedy, ale z przyczyn naturalnych może to nastąpić w każdej chwili i na obu wiaduktach równocześnie, Niwka, Modrzejów, Jęzor, Bór i Dańdówka mogą być odcięte od centrum. Przedłużenie Watta w kierunku Ostrogórskiej zapewniłoby jakiś dojazd...
Avatar użytkownika
Posty: 202
Dołączył(a): Cz, 18 września 2008, 15:52
Lokalizacja: 50.279 °N, 19.120 °E
PostNapisane: Śr, 11 lipca 2012, 23:35
EN57 popularnie zwany Kibel w barwach Zagłębia Dąbrowskiego:
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Cz, 12 lipca 2012, 08:01
no bardzo ładny :)
Avatar użytkownika
Posty: 88
Dołączył(a): N, 28 września 2008, 15:47
Lokalizacja: Czeladź- Piaski
PostNapisane: Cz, 12 lipca 2012, 21:28
Dalszy ciąg sprawy szybkiego połączenia kolejowego z Katowic do Pyrzowic.
Mieszkańcy protestują przeciwko budowie kolei na terenie ich gmin
wczoraj, 18:00
Katarzyna Nylec
Onet regiony

Połączenie kolejowe Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach wywołuje wiele kontrowersji. Od momentu pojawienia się oficjalnych informacji o planach realizacji inwestycji mieszkańcy gminy Bobrowniki i Ożarowic podnoszą protesty. PKP Polskie Linie Kolejowe nie zmieniły wypracowanej koncepcji i szybka kolej przecinać będzie gminę Bobrowniki.

- Nasz protest nie jest bezzasadny. Nie chcemy być miejscem tranzytowym. Widzimy bardziej zasadne rozwiązanie połączenia. Na przykład powiat tarnogórski podjął już stosowne uchwały w sprawie chęci przejęcia linii kolejowej na swoje terytorium - mówi Arkadiusz Ziemba, wójt gminy Bobrowniki.

Batalia o wycofanie linii kolejowej z terenu gminy Bobrowniki rozpoczęła się trzy lata temu. Mieszkańcy obawiają się, że przyjdzie im żyć pomiędzy nasypem kolejowym a autostradą. W poniedziałek samorządowcy powiatu będzińskiego i gminy Bobrowniki przedstawili nową propozycję przebiegu trasy. Miałaby ona prowadzić z Katowice przez Dąbrowę Górniczą, Mierzęcice, Siewierz, Zawiercie do Pyrzowic, dalej przez Miasteczko Śląskie, Tarnowskie Góry, Radzionków, Bytom do Katowic - z wykorzystaniem istniejących już trakcji kolejowych.

Stanowisko PKP PLK pozostaje jednak bez zmian. - Przebieg nowej linii kolejowej został uzgodniony z samorządem województwa i wpisany został do planu zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego. Projektujemy jej szczegółowy przebieg i opracowujemy dokumentację budowlaną na podstawie ekspertyzy przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego z 2007 roku, w której wskazano właśnie taki przebieg linii kolejowej - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Zakończenie prac nad dokumentacją projektową nastąpi na przełomie 2012 i 2013 roku. Wygląda więc na to, że protesty mieszkańców nie przyniosą efektów.

Linia w wybranym przebiegu: Katowice, Katowice Załęże, Chorzów Batory, Chorzów Miasto, Bytom Rozbark, Piekary Śląskie i Pyrzowice gwarantuje dojazd z centrum aglomeracji śląskiej na lotnisko w ciągu niespełna 30 minut. Pozostałe warianty wydłużają podróż do portu lotniczego o co najmniej kilkadziesiąt minut. - Opracowywana trasa to najkrótszy wariant połączenia kolejowego z najważniejszych miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego - ocenia rzecznik PKP PLK.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/sl ... omosc.html

Miałaby ona prowadzić z Katowice przez Dąbrowę Górniczą, Mierzęcice, Siewierz, Zawiercie do Pyrzowic,
Wyobrażacie sobie trasę ze stacjami wymienionymi w takiej kolejności :?: :D
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pt, 13 lipca 2012, 08:03
współcześni "dziennikarze" :D
Avatar użytkownika
Posty: 202
Dołączył(a): Cz, 18 września 2008, 15:52
Lokalizacja: 50.279 °N, 19.120 °E
PostNapisane: Pn, 8 października 2012, 13:14
Kliknij w miniaturkę, by powiększyć:

Obrazek
04-10-2012 | Sosnowiec [D29-1] | EN76-006 jako poc. os. KS40725 rel. Zawiercie - Gliwice

Obrazek
04-10-2012 | Sosnowiec [D29-1] | EN57-730 jako poc. os. KS40026 rel. Gliwice - Częstochowa

Obrazek
04-10-2012 | Sosnowiec [D29-1] | EN75-001 jako poc. os. KS40023 rel. Częstochowa - Gliwice
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron