nikt nie zauważył poprzedniego
no to ja znowu

Oczywiście uważam, ze taka droga
zamiast Średnicówki przez Ludwik w kierunku Warpia/Mydlic jest do d
ALE
po kolei wg obrazka
1. droga zółta przedłużenie nowej Watta i Ludmiły - realna już teraz małym nakładem; jedyny problem to skrzyżowanie z Ostrogórską koło wiaduktu kolejowego
2. najistotniejsze z punktu widzenia sensu poszerzania Ostrogórskiej - linia kolejowa Południowy - Dańdówka; jeśli nie przebuduje się 600 metrów torów kolejowych z postawieniem wiaduktu nad Ostrogórską to cała inwestycja jest do d!
czy ktoś liczył ile kosztuje funkcjonowanie strzeżonego przejazdu kolejowego?
ile kosztują ciągłe remonty przejazdów przez tory?
ile stanie w korkach przed szlabanem?
a do tego kolej chyba też zamierza położyć nowe tory w tym miejscu (poprzednia wymiana była około 1979), także ułożenie ich w nowym miejscu 100 metrów dalej nie byłoby aż tak kolosalnie drogie!?
Chyba, że ktoś wie coś o czym nie wiem - czyli PKP zamiast w końcu wyremontować linię kolejową Sosnowiec - Bukowno ma plan ją porzucić dla złomiarzy?
3. wiadukt w Mysłowicach - chyba każdy wie że jest to mały tunelik na szerokość jednej furmanki i jeśli ktoś myśli, że przez tą dziuplę będzie biegł ruch "pseudo średnicówki dla Zagłębia" to jest szalony!
bo jak dotąd nikt nie powiedział o planach PKP i Mysłowic rozbudowy tego przejazdu z jednego pasa do czterech!
4. tą nową drogę proponowałem w internecie już daaawno temu;
uważam ją za bardzo sensowną i to niezależnie od wersji czy będzie obiecana kiedyś tam przez ślązaków średnicówka dla Zagłębia śladem Mikołajczyka (wtedy węzeł przy Przyjaciół Żołnierza) czy jej nie będzie a my sobie poszerzymy Ostrogórską zeby była szersza...
ta droga po prostu odciąża Ludwik i Gierka na już!
5. puszczając tory jak w punckie 2. mamy miejsce na drogę - przedłużenie Naftowej w kierunku Dębowej Góry.
tym samym mamy odciążenie Andersa - zamiast likwidacji tramwajów jak chce(chiał?) P.Haładus
6. mała przewiązka uatrakcyjniająca dla inwestorów syf obecnie panujący w tych okolicach po obu stronach Czarnej Przemszy
Także ogólnie plany inwestycji w Ostrogórską oceniam pozytywnie.
Uwzględniajac chęć Mysłowic i PKP do inwestycji może się okazać, że ta namiastka średnicówki (dla ubogich bo nie dotowanych zagłębiaków) może spełnić swoją rolę.
Ale tylko w przypadku realizacji inwestycji łącznie z PKP!
Sami bez PKP to proponuję zróbmy pierw 1 lub 4 lub 6 (albo wszystko

każda znich w jakimś stopniu udrażniałaby miasto i mogłaby powstawać niezależnie) bo skończy się tak jak z dwupasmówką w pole od równie potrzebnego ronda na Dańdówce - jak na razie...
Będziemy wszyscy stali do Gierka przez szlabany aż do dziupi pod torami w Mysłowicach i dopiero po wydostaniu się z Zagłębia pojeździmy na dwu i trzypasmówkach po Śląsku...