Logistyczne Zaglebie


Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pn, 26 kwietnia 2010, 22:51
No, nie jest to może inwestycja nowych technologi, ale 1000 osób miało by pracę ... :(

Posty: 1379
Dołączył(a): Cz, 14 sierpnia 2008, 22:31
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze Pekin
PostNapisane: Wt, 27 kwietnia 2010, 00:02
Gdzie indziej piszą że pracę mogło dostać od kilkuset do 1500 osób.
Ponoć Tesco zrezygnowało z braku dróg dojazdowych do terenu na którym miało to być.
Miasto ma nadzieję że na teren skusi się jakaś firma z branży hutniczej.
Z jednej strony to byłoby kolejne centrum logistyczne w naszym regionie ale jakby faktycznie dało miejsce pracy 1000 osób to jestem za. Bo te 1000 osób byłoby z Sosnowca, Jaworzna, Mysłowic i zostawiało zarobioną kasę w dużej części w sosnowieckich sklepach, płaciło podatki (wpływ do miejskiej kasy), miało robotę co przeciwdziała z kolei patologiom społecznym wynikającym z bezrobocia. A tak to albo będzie hutnicza firma albo figa z makiem.
Obrazek

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Wt, 27 kwietnia 2010, 06:50
Ta hutnicza firma to już tam działa od dawna i może zatrudnia z 50 pracowników, a jest nią Salzgitter. Ja pomiętam tą sprawdę, bo rożni znawcy tematu wyceniali koszt wykonania zjazdów na 150.000.000 i potem okazało się, że w Mysłowicach podobny zjazd na Kosztowach do centrum logistycznego firmy Panattoni wykonano za 10 razy mniej (dokładnie wybudowano go za 15.000.000PLN).

A swoją drogą to Gliwice będą naprawdę dużym centrum logistycznym, w szczególności dla firm z branży spozywczej. W Gliwicach działa już centrum dystrybucyjne firmy Lidl o podobnej wielkości i teraz to Tesco ... nic tylko wielki szacunek i szkoda straconej szansy dla Sosnowca... :x

Radosław Żurek napisał(a):Gdzie indziej piszą że pracę mogło dostać od kilkuset do 1500 osób.
Ponoć Tesco zrezygnowało z braku dróg dojazdowych do terenu na którym miało to być.
Miasto ma nadzieję że na teren skusi się jakaś firma z branży hutniczej.
Z jednej strony to byłoby kolejne centrum logistyczne w naszym regionie ale jakby faktycznie dało miejsce pracy 1000 osób to jestem za. Bo te 1000 osób byłoby z Sosnowca, Jaworzna, Mysłowic i zostawiało zarobioną kasę w dużej części w sosnowieckich sklepach, płaciło podatki (wpływ do miejskiej kasy), miało robotę co przeciwdziała z kolei patologiom społecznym wynikającym z bezrobocia. A tak to albo będzie hutnicza firma albo figa z makiem.

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Wt, 27 kwietnia 2010, 06:56
W nowoczesnych magazynach, przy zastosowaniu technologii RFiD czy satelitarnych systemów śledzenia towarów to można się naprawdę zdziwić. Zresztą w takim centrum dystrybucyjnym to sam system zbierania zamówień, nadzoru nad ich realizacją i technologie magazynowe są już naprawdę na bardzo wysokim poziomie technologicznym.
A poza tym to przy okazji takiej inwestycji to rozwija się również edukacja, bo ona przecież potrzebuje postępu więc kto wie jak to centrum będzie wyglądało za parę lat, ale teraz to już niestety w Gliwicach ... ;)

Dariusz JUREK napisał(a):No, nie jest to może inwestycja nowych technologi, ale 1000 osób miało by pracę ... :(
Ostatnio edytowano Wt, 27 kwietnia 2010, 07:16 przez Zenon Lusus, łącznie edytowano 2 razy

Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 27 kwietnia 2010, 07:07
Zenon Lusus napisał(a):(...) rożni znawcy tematu wyceniali koszt wykonania zjazdów na 150.000.000 i potem okazało się, że w Mysłowicach podobny zjazd na Kosztowach do centrum logistycznego firmy Panattoni wykonano za 10 razy mniej (dokładnie wybudowano go za 15.000.000PLN).


Ciekawe dlaczego w Sosnowcu wszystko jest kilka razy droższe ? ;)
Jak mówił p. Czekalski prezes PTTK banalne przejście dla turystów przez przepust przy moście na Orląt Lwowskich (tak aby bezpiecznie dochodzić do TTC) też zostało wycenione na kosmiczną kwotę 4 mln. :!: O kładce dla pieszych na TTC też gdzieś pisało...

Posty: 151
Dołączył(a): So, 21 lutego 2009, 14:54
PostNapisane: Wt, 27 kwietnia 2010, 17:00
Słyszałem, że dużo urzędników w Sosnowcu przyzwyczajonych jest do sytuacji, że mają tylko jednego oferenta więc wtedy cena końcowa może być z sufitu, no ale mogę się mylić. :mrgreen:

Dariusz JUREK napisał(a):
Zenon Lusus napisał(a):(...) rożni znawcy tematu wyceniali koszt wykonania zjazdów na 150.000.000 i potem okazało się, że w Mysłowicach podobny zjazd na Kosztowach do centrum logistycznego firmy Panattoni wykonano za 10 razy mniej (dokładnie wybudowano go za 15.000.000PLN).


Ciekawe dlaczego w Sosnowcu wszystko jest kilka razy droższe ? ;)
Jak mówił p. Czekalski prezes PTTK banalne przejście dla turystów przez przepust przy moście na Orląt Lwowskich (tak aby bezpiecznie dochodzić do TTC) też zostało wycenione na kosmiczną kwotę 4 mln. :!: O kładce dla pieszych na TTC też gdzieś pisało...

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Śr, 28 kwietnia 2010, 06:51
Za te 4.000.000 PLN to można wybudować prawie most kratowy, a nie tylko kładkę... ;) Z mojego doświadczenia, gdyby nawet ta kratownica ważyła 40 ton, to sam jej koszt bez montażu nie przekroczyłby 760.000 PLN (plus montaż, transport i pozostałe koszty). Tak więc w milionie to może można by się zamknąć, no ale może ktoś podając kwotę 4.000.000 myślał o czymś zdecydowanie więcej ... ;)

Dariusz JUREK napisał(a):
Zenon Lusus napisał(a):(...) rożni znawcy tematu wyceniali koszt wykonania zjazdów na 150.000.000 i potem okazało się, że w Mysłowicach podobny zjazd na Kosztowach do centrum logistycznego firmy Panattoni wykonano za 10 razy mniej (dokładnie wybudowano go za 15.000.000PLN).


Ciekawe dlaczego w Sosnowcu wszystko jest kilka razy droższe ? ;)
Jak mówił p. Czekalski prezes PTTK banalne przejście dla turystów przez przepust przy moście na Orląt Lwowskich (tak aby bezpiecznie dochodzić do TTC) też zostało wycenione na kosmiczną kwotę 4 mln. :!: O kładce dla pieszych na TTC też gdzieś pisało...

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Wt, 10 sierpnia 2010, 21:37
Jak podaje portal www.wnp.pl pomimo małego zastoju w budowie nowej powierzchni logistycznej to jednak w Zagłębiu coś w tym temacie się dzieje, a obiekty budowane dla Tesco w Gliwicach również mogły się znaleźć w Zagłębiu (pierwotnie w Sosnowcu, a potem prawdopobnie w Psarach).. :roll:

pierwszej połowie roku 2010 nastąpił znaczny spadek w dynamice nowej podaży. Jest to konsekwencja wycofania się deweloperów z projektów spekulacyjnych w 2009 roku i realizowania głównie projektów typu BTS (build to suit) - informuje Colliers International w swoim najnowszym raporcie o rynku powierzchni magazynowych.
Jednak - jak zauważa Colliers - w pierwszym półroczu 2010 rozpoczęto budowę kilku obiektów spekulacyjnych. Duża ilość wolnej powierzchni w istniejących obiektach prowadziła do dalszego spadku stawek czynszów....

... Największa ilość powierzchni w fazie budowy (ok. 87 tys. mkw) znajduje się obecnie na Górnym Śląsku, który z podażą na poziomie 1,14 mln mkw jest największym rynkiem wśród miast regionalnych. W budowie są trzy obiekty: projekt BTS realizowany przez Panattoni w Gliwicach dla Tesco (57 tys. mkw), Panattoni Park Czeladź (20,95 tys. mkw) oraz Alliance Silesia Logistic Center (9130 mkw) również w Czeladzi.
Avatar użytkownika
Posty: 17
Dołączył(a): Śr, 17 września 2008, 15:59
Lokalizacja: Czeladź
PostNapisane: Wt, 17 sierpnia 2010, 08:43
PAGO rusza z budową czwartej chłodni

Na przełom września i października br. roku PAGO zapowiedziało otwarcie czwartej chłodni składowo - dystrybucyjnej. Będzie ona zlokalizowana w Dąbrowie Górniczej, przy ulicy Roździeńskiego. Jej uruchomienie wpisuje się w strategię utworzenia nowoczesnej sieci Krajowych Centrów Dystrybucyjnych, dedykowanych producentom wyrobów mrożonych. Cztery obiekty w strategicznych punktach kraju: Wielkopolska, Mazowsze, Pomorze i Śląsk pozwalają firmie być bliżej zarówno producentów, jak i odbiorców ich dóbr, co ma niebagatelny wpływ na obniżenie kosztów kompleksowej obsługi logistycznej. W myśl przyjętej koncepcji każdy, kto będzie korzystał z usług PAGO ma mieć do najbliższej chłodni nie więcej niż 150- 200 km.

- Dostępność to duży atut. - podkreśla Andżelika Borowczyk - Kucza, w PAGO odpowiedzialna za relacje z klientami. - Dlatego nasze chłodnie są budowane bezpośrednio przy ważnych szlakach tranzytowych i pracują 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Naszym celem jest także udowodnić, że wysoką jakość można zaoferować w naprawdę dobrej cenie.

Nowy obiekt będzie posiadał 2 komory mroźnicze, 9 ramp załadowczo - wyładowczych, 2 tunele szokowego mrożenia o łącznej wydajności 120 ton na dobę oraz szereg innych udogodnień dla przyjmowania świeżego mięsa, także nieopakowanego na choinkach i hakach.


http://www.pago.net.pl/pl_PL/o-firmie.html

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: N, 13 września 2015, 22:17
Inwestycje logistyczne na terenach Maczki Bór nabierają coraz większego tempa, aktualnie Panattoni kończy budowę kolejnych dwóch hal (dwie już posiada) - łącznie oceniam stan ich posiadania w Sosnowcu na ponad 100.000 m2 (dodatkowo ponad 20.000 m2 kończy również firma Goodman, ma już 29.000 m2). Jest to o tyle ciekawe, że Panattoni zakupiło kolejne tereny od miasta Sosnowiec i sądzę, że niedługo zacznie budować kolejne obiekty. Fakt ten może mieć pozytywny wpływ na spadek cen najmu powierzchni logistycznej w całym województwie śląskim. Jednocześnie występuje duże prawdopodobieństwo, że wielu klientów parków logistycznych będzie chciało przy tej okazji skorzystać (ostatnio słyszałem od znajomego, że jedna z firm logistycznych przenosi się z Tychów do Sosnowca). Z parku za Auchanem w Sosnowcu wyniósł się Raben i postawił własne obiekty w Maczkach Borze - tereny te oceniam jako najtańsze do budowy powierzchni logistycznej na terenie całego województwa (czynsze są niższe nawet 0,5 - 0,6 EUR/m2, co przy powierzchni rzędu 10.000 m2 może dać oszczędności rzędu 50.000 EUR/rok), a potencjał szacuję na ponad 500.000 m2 powierzchni pod dachem. Tak więc posunięcie firmy Panattoni oceniam bardzo wysoko - to taki "szach logistyczny".... 8-)
Dziwię się jedynie, że na tych terenach (szczególnie sąsiadujących z S1) nie pojawił się jeszcze żaden operator stacji paliw i firma oferująca na miejscu obsługę gastronomiczną, bo przy takim tempie budowy kolejnych powierzchni logistycznych, usługowych i produkcyjnych z pewnością będzie olbrzymie zapotrzebowanie na paliwo i nie tylko (niedaleko jest BP, ale ten obiekt jest trochę za daleko). Owszem Raben ma swoją stację paliw, ale w przypadku klientów Panattoni, czy Goodmana taka sytuacja nie występuje (również wielu dostawców przyjeżdżających do JMP, Salzgittera to firmy zewnętrzne). ;)

Panattoni jest aktywny również w innych miastach Zagłębia - właśnie zakończył budowę hali magazynowej w Czeladzi, za M1 (szacuję ją na około 25.000 m2).
Załączniki
S1.jpg
Tereny inwestycyjne wzdłuż S1
Good1.jpg
Goodman Park Sosnowiec
Pana 2.jpg
Panattoni Park Sosnowiec
Pana1.jpg
Panattoni Park Sosnowiec
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron