Euroterminal Sławków - Brama Zagłębia


Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Śr, 8 kwietnia 2009, 19:35
Jak podaje portal WNP Terminal Slawkow rowniez troszke ucierpial na trwajacym wlasnie kryzysie finansowym ..:(

"... PKP LHS podaje, że ubiegłoroczny plan wielkości przewozów został wykonany w 96 procentach. Szerokim torem przewieziono prawie 8,4 mln ton ładunków. A jak spółka PKP LHS rozpoczęła ten rok?
Łącznie w eksporcie i imporcie przewieziono tylko 424 tys. ton towarów ( w normalnych czasach przewożono miesięcznie szerokim torem ok. 480 tys. ton). W lutym spadek był jeszcze większy - do 298 tys. ton.

- Nadal odczuwamy załamanie w przemyśle hutniczym - mówi Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP LHS - Sytuacja jest trudna, ale mamy nadzieję, że pod koniec I półrocza br. wzrośnie zapotrzebowanie na produkty stalowe, chociażby w budownictwie. Przewozy rudy żelaza kształtowały się dotychczas na poziomie 60-70 procent wszystkich realizowanych przewozów linią LHS. Brak przewozów rudy żelaza obrazuje skalę problemu, z którym się borykamy. Liczymy, że zła passa w przewozach zmieni się wraz z poprawą sytuacji na rynku stali. Nie znamy tylko odpowiedzi na pytanie: kiedy? - dodaje Tracichleb.

Spółka PKP LHS, mimo tych kłopotów, zamknęła rok 2008 z wynikiem finansowym netto prawie 21 mln zł. Plan zakładał większy zysk, jednak kryzys, którego znamiona odczuwano wyraźnie w IV kwartale, zweryfikował zamierzenia. Mimo to, planuje się w tym roku inwestycje o wartości 39 mln zł, przy czym będzie to głównie modernizacja taboru (kontynuacja umów zawartych w 2008 r.).

Warto także odnotować reaktywację pociągu transportu kombinowanego "Jarosław" w relacji Kijów - Sławków - Kijów. Promocyjny przejazd odbył się 29 marca br. Na specjalnych platformach kolejowych transportowanych było 15 ładownych samochodów TIR. Obsługę spedycyjną pociągu po stronie polskiej zapewnił Euroterminal CZH w Sławkowie.

Pociąg "Jarosław" uruchomiony w 2003 r. po dwóch latach został zawieszony w kursowaniu z przyczyn ekonomicznych. Promocyjny kurs odbył się w ramach projektu "tiry na tory" realizowanego wspólnie przez stronę ukraińską i polską. W Polsce przewozy kombinowane stanowią zaledwie 1,5 proc. przewozów kolejowych, gdy w większości krajów Europy Zachodniej średnio kilkanaście procent ..."

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Śr, 3 czerwca 2009, 06:48
Portal WNP podaje o tworzeniu sie kokurencji dla Slawkowa ... ;) Cale szczescie, ze ten projekt jest w fazie koncepcyjnej i przed niam jeszcze daleka droga do realizacji ... a Euroterminal w Slawkowie caly czas sie rozwija - w ubieglym roku powstala olbrzymia suwnica bramowa oraznowa hala magazynowa ... 8-)

"... Rosja, Ukraina, Słowacja i Austria powołały do życia spółkę, która zaprojektuje, zbuduje i będzie eksploatować szerokotorową linię kolejową łączącą Europę Środkową z Rosyjskimi Kolejami Żelaznymi (RŻD).
Wprawdzie o tym projekcie mówiono już od kilku lat, a w ubiegłym roku doszło nawet do wstępnego porozumienia. Teraz jednak koncepcje zaczynają być przekuwane w rzeczywistość. Czy taka linia szerokotorowa stwarza zagrożenie dla naszej LHS?

- Ewentualna budowa szerokotorowej linii kolejowej biegnącej z Rosji do Austrii przez Słowację i Ukrainę nie jest zagrożeniem dla działalności spółki PKP LHS - twierdzi Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP LHS w Zamościu - Co nie oznacza, że nie jest to formą konkurencyjności. W przewozach linią LHS główne potoki ładunków skierowane są do Europy Zachodniej, w kierunku Niemiec czy krajów Beneluksu. Planowana szerokotorowa linia kolejowa ma łączyć Rosję z Europą Środkową i Południową. - dodaje.

Jak wynika z komunikatu, każda ze stron wniesie do jej kapitału po 1,5 mln euro. Joint-venture powstanie na bazie Breitspur Planungsgesellschaft, spółki powołanej przez koleje austriackie OBB. Do końca maja 2010 roku ma być przygotowane studium wykonalności projektu. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku. Cała inwestycja pochłonie ok. 4-5 mld dolarów.

Na Słowacji szerokie tory dochodzą już do Koszyc, 89 km od granicy z Ukrainą. Teraz zostaną przedłużone do Bratysławy, a stamtąd - do Wiednia. Długość nowego odcinka wyniesie 575 km..."
Załączniki
Euroterminal.jpg
Nowa suwnica w Euroterminalu Slawkow

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: N, 14 czerwca 2009, 12:00
Portal ONET podal informacje o podpisaniu porozumienia w sprawie budowy lub modernizacji 114 tys. kilometrów kolei transazjatyckich. Ciekawe czy w tym projekcie znalazlo sie miejsce dla Slawkowa ... ;)

"... Podróż koleją z Europy do Azji Południowo-Wschodniej przez Indie lub Chiny staje się coraz bardziej realna. Dwadzieścia osiem krajów podpisało porozumienie w sprawie budowy sieci kolei transazjatyckich łączących najdalsze zakątki Azji z Europą.

Projektowi transazjatyckich połączeń kolejowych patronuje Organizacja Narodów Zjednoczonych. Po podpisaniu porozumienia między innymi przez Indie, Chiny, Rosję, a także kraje Azji Centralnej oraz Południowo-Wschodniej wizja linii łączących Stary Kontynent z wieloma częściami Azji nabiera bardziej realnych kształtów.

Cały projekt zakłada wybudowanie lub unowocześnienie ponad 114 tys. kilometrów linii kolejowych. Szlaki wiodłyby z Europy zarówno drogą północną - przez terytorium Federacji Rosyjskiej, Chin i Mongolii do Azji Południowo-Wschodniej, jak też drogą południową przez kraje Azji Centralnej do Indii, Tajlandii oraz na Półwysep Malajski.

Przy głównych szlakach tranzytowych miałyby powstać wielkie terminale towarowe. Znaczną część przewozów siecią kolei transazjatyckich stanowiłyby bowiem przewozy towarowe. Komentatorzy zauważają jednak, że w przypadku drogi południowej, jej powstanie może zostać zakłócone niestabilną sytuacją na terenie Afganistanu oraz Pakistanu..."

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Wt, 16 czerwca 2009, 21:42
Ostatnio duzo dzieje sie w temacie polaczen kolejowych z Krajami Dalekiego Wschodu i chyba dobrze dla Slawkowa ... ;)

"Rynek Kolejowy" napisal o toczacych sie rozmowach z kolejami chinskimi :
"... Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury oraz Andrzej Wach, prezes PKP SA, prowadzą rozmowy z przedstawicielami chińskiego rządu i chińskich kolei państwowych w Pekinie w dniach 15 - 16 czerwca, m.in. na temat współpracy PKP Cargo z chińskimi kolejami.
Dotyczy ona wykorzystania potencjału spółki w zakresie przekształcenia się w operatora logistycznego, które wynika z trwającej głębokiej restrukturyzacji firmy.

Będzie to docelowo oznaczało aktywizację w transporcie towarów między Europą a Azją. Omówiona zostanie również współpraca z polskimi firmami budowlanymi i projektowymi przy modernizacji dróg kolejowych w Polsce. Rozmowy z udziałem ministra infrastruktury w Pekinie dotyczą także współpracy polsko-chińskiej w transporcie drogowym, morskim i lotniczym.

Grupa PKP zaoferuje chińskim firmom możliwość współpracy konsorcjalnej w projektach inwestycyjnych modernizacji polskich linii kolejowych. Dostęp do tego rynku jak największej liczby podmiotów z różnych części świata ma wpływ na większą konkurencję między wykonawcami budowlanymi oraz obniżanie cen realizowanych kontraktów. Polska oferta jest szczególnie atrakcyjna, ponieważ PKP SA współpracują z firmami wyspecjalizowanymi w przygotowywaniu projektów oraz wykonawstwie budowlanym inwestycji infrastrukturalnych. Daje to możliwość nawiązania skutecznej współpracy dla firm i kapitału chińskiego.

PKP SA są także zainteresowane współpracą z chińskimi firmami przy dużych projektach inwestycyjnych budowy węzłów komunikacyjnych w miejscu obecnych dworców kolejowych należących do PKP SA. Przedstawiciele chińskiego rządu otrzymają również propozycję wykorzystania polskiego systemu SUW 2000, który umożliwia tanie i szybkie prowadzenie ruchu kolejowego na torach o różnych rozstawach szyn. Problem taki występuje w kolejowym ruchu towarów między Europą a Chinami. Przyśpieszenie ruchu kolejowego zwiększy jego konkurencyjność w stosunku do transportu morskiego i lotniczego..."

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 19 czerwca 2009, 22:07
Sporo sie dzieje w temacie LHS-u. Tym razem portal WNP podaje o rozmowach z Kazachstanem ... :) Poza tym ArcelorMittal Poland S.A. wznowil dostawy rudy o Huty Katowice ... 8-)

Podczas tegorocznego VII Międzynarodowego Dnia Spedytora w Odessie na Ukrainie został podpisany list intencyjny pomiędzy PKP Linią Hutniczą Szerokotorową sp. z o. o., międzynarodowym spedytorem ZAO "Plaske" oraz Kazachskimi Kolejami "Kazachstan Temir Żoły" (KTŻ).
Strony zobowiązały się do rozpoczęcia wspólnych rozmów i negocjacji, w celu nawiązania współpracy przy przewozach kolejowych z wykorzystaniem potencjału PKP LHS, PLASKE oraz Kazachskich Kolei (KTŻ).

Międzynarodowy Dzień Spedytora stał się corocznym forum dla przedstawicieli branży transportowej, podczas którego spotykają się spedytorzy z krajów WNP, UE i Azji w celu analizy aktualnych kwestii w zakresie rozwoju przewozów towarowych między Europą i Azją.

Świadectwem zwiększonego zainteresowania imprezy stał się udział przedstawicieli narodowych stowarzyszeń i międzynarodowych organizacji, takich jak: Międzynarodowa Federacja Stowarzyszenie Spedytorów (FIATA), Europejskie Stowarzyszenie Spedycji, Transportu, Logistyki i Usług Celnych (CLECAT), Organizacja Współpracy Kolei (ОSŻD), Ukraiński Narodowy Komitet Międzynarodowej Izby Gospodarczej (UNK MTP), Handlowo-gospodarcza Izba Ukrainy (TTP Ukrainy), Europejskie Stowarzyszenie biznesowe (EBA).

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa po raz kolejny aktywnie uczestniczyła w wyżej wymienionym przedsięwzięciu międzynarodowym poprzez uczestnictwo w konferencjach i panelach dyskusyjnych. Firmę reprezentowali Prezes Zarządu Dyrektor Naczelny Zbigniew Tracichleb, Członek Zarządu Dyrektor ds. Handlu i Eksploatacji Mirosław Smulczyński.


Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa odnotowała pierwsze oznaki ożywienia na rynku usług transportowych.
Sytuacja przewozowa firmy ulega poprawie. Plan operatywny zakłada w bieżącym miesiącu przewiezienie około 400 tys. ton ładunków linią szerokotorową, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do poprzednich miesięcy br.

W czerwcu zostały wznowione przewozy rudy żelaza do Huty Katowice należącej do koncernu ArcelorMittal Poland S.A. Poprawa sytuacji w branży transportowej ma swoje odzwierciedlenie również w przewozach innych towarów linią LHS.

Kontynuacja działań oszczędnościowych wdrożonych przez zarząd spółki oraz prognozy dotyczące masy przewozowej i deklaracje przewozowe naszych klientów w II połowie 2009r. pozwolą zakończyć rok z dodatnim wynikiem finansowym – informuje prezes zarządu spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb.
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Cz, 6 sierpnia 2009, 07:28
Chińczycy w Sławkowie?

Wczoraj w Sławkowie doszło do spotkania przedstawicieli chińskich i polskich kolei. Pozyskanie chińskiego partnera dla Sławkowa oznaczałoby szansę na rozbudowę terminalu i sprowadzenie do Polski ładunków, które transportowane są drogą morską.

Przejęcie ładunków z Dalekiego Wschodu to dla Sławkowa łakomy kąsek, którego skonsumowanie przyniosłoby korzyści obu stronom.
- Jeśli zainwestują w rozbudowę, to znaczy, że będą tutaj udziałowcami tego przedsięwzięcia. Jak się jest udziałowcem, to jest się zainteresowanym, żeby były towary, żeby były przeładowywane - podkreśla Andrzej Wach, prezes PKP S.A. Bo każdy przeładunek to konkretne pieniądze dla sławkowskiego euroterminalu, który chociaż ostatnio rozbudowany, nadal nie jest rentowny.

Zdaniem prezesa PKP, szanse na połączenie tutejszego terminalu z jego odpowiednikiem w Chinach są spore.


To już kolejne próby rozmów z chińczykami, w dobie kryzysu chyba tylko oni są w stanie uratować każdą firme.
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 7 sierpnia 2009, 05:36
PAP podaje, ze Chińczycy wybudują nam szybką kolej oraz zainwestuja w przedsięwzięcia dot. rozbudowy terminali kontenerowych ... ;)

"... Podpisanie czterech listów intencyjnych dotyczących współpracy polskich firm kolejowych z chińskimi partnerami - to efekt kilkudniowej wizyty chińskich przedsiębiorców w Polsce.
Dokumenty dotyczące m.in. współpracy przy produkcji i naprawie taboru kolejowego podpisała PKP Cargo - poinformował w czwartek na spotkaniu z dziennikarzami wiceminister resortu Juliusz Engelhardt.

Chińczycy wyrazili zainteresowanie udziałem w realizowanych w Polsce przedsięwzięciach dot. rozbudowy terminali kontenerowych, modernizacji dworców kolejowych oraz modernizacji linii kolejowych.

"Deklarują również chęć udziału w programie budowy Kolei Dużych Prędkości oraz rozważają możliwość uczestnictwa w prywatyzacji spółek Grupy PKP" - napisał resort infrastruktury w komunikacie po rozmowach.

Chińska delegacja spotkała się m.in. z przedstawicielami PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, PKP Intercity oraz Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury..."

Artur Żak napisał(a):
Chińczycy w Sławkowie?

Wczoraj w Sławkowie doszło do spotkania przedstawicieli chińskich i polskich kolei. Pozyskanie chińskiego partnera dla Sławkowa oznaczałoby szansę na rozbudowę terminalu i sprowadzenie do Polski ładunków, które transportowane są drogą morską.

Przejęcie ładunków z Dalekiego Wschodu to dla Sławkowa łakomy kąsek, którego skonsumowanie przyniosłoby korzyści obu stronom.
- Jeśli zainwestują w rozbudowę, to znaczy, że będą tutaj udziałowcami tego przedsięwzięcia. Jak się jest udziałowcem, to jest się zainteresowanym, żeby były towary, żeby były przeładowywane - podkreśla Andrzej Wach, prezes PKP S.A. Bo każdy przeładunek to konkretne pieniądze dla sławkowskiego euroterminalu, który chociaż ostatnio rozbudowany, nadal nie jest rentowny.

Zdaniem prezesa PKP, szanse na połączenie tutejszego terminalu z jego odpowiednikiem w Chinach są spore.


To już kolejne próby rozmów z chińczykami, w dobie kryzysu chyba tylko oni są w stanie uratować każdą firme.
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Pt, 7 sierpnia 2009, 09:04
Zenon Lusus napisał(a):PAP podaje, ze Chińczycy wybudują nam szybką kolej oraz zainwestuja w przedsięwzięcia dot. rozbudowy terminali kontenerowych ... ;)

"... Podpisanie czterech listów intencyjnych dotyczących współpracy polskich firm kolejowych z chińskimi partnerami - to efekt kilkudniowej wizyty chińskich przedsiębiorców w Polsce.
Dokumenty dotyczące m.in. współpracy przy produkcji i naprawie taboru kolejowego podpisała PKP Cargo - poinformował w czwartek na spotkaniu z dziennikarzami wiceminister resortu Juliusz Engelhardt.

Chińczycy wyrazili zainteresowanie udziałem w realizowanych w Polsce przedsięwzięciach dot. rozbudowy terminali kontenerowych, modernizacji dworców kolejowych oraz modernizacji linii kolejowych.

"Deklarują również chęć udziału w programie budowy Kolei Dużych Prędkości oraz rozważają możliwość uczestnictwa w prywatyzacji spółek Grupy PKP" - napisał resort infrastruktury w komunikacie po rozmowach.

Chińska delegacja spotkała się m.in. z przedstawicielami PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, PKP Intercity oraz Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury..."


To już są konkretne deklaracje, zobaczymy co z tego wyjdzie. Słowa bywają ulotne a papier wszystko przyjmie...
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: N, 9 sierpnia 2009, 12:58
Chiny maja nadwyzke dolarow, ktora im sie ciagle zbiera przy okazji eksportu swoich towarow nie tylko Stanow Zjednocznych wiec caly czas pracuja nad tym, aby cos z nimi zrobic i ja jestem optymista w temacie Slawkowa ...: ;) W koncu do dalszego eksportu chinskich towarow do UE takie miejsce jak Slawkow wydaje sie byc idealne ...:)

Tym bardziej, ze jak pisze portal WNP, listy intencyjne podpisaly konkretne firmy zarowno ze strony polskiej, jak i chinskiej ... 8-)

Podpisane cztery listy intencyjne w sprawie współpracy biznesowej oraz nakreślenie siedmiu obszarów współdziałania PKP i kolei chińskich (Chinese Railways) kończy pobyt 20. wysokiej rangi przedstawicieli Ministerstwa Kolei Chińskich, operatorów oraz przedsiębiorstw przemysłu kolejowego.
Wizyta, rozpoczęta 27 lipca, potrwa formalnie do 10 sierpnia.

- Zakończyliśmy już jednak obrady i możemy podzielić się informacją o ich wynikach. - powiedział dziennikarzom wiceminister infrastruktury, Juliusz Engelhardt.

Polskie MI przygotowało list intencyjny, w którym przedstawiło siedem pól do współpracy przedsiębiorstw z obu krajów. Chodzi o: rozwój przewozów dalekowschodnich, rozbudowę i lepsze wykorzystanie kolejowych terminali śródlądowych, wspólnie realizowane w Polsce remonty wagonów oraz ich produkcję, przebudowę lub modernizację dworców kolejowych, modernizację konwencjonalnych linii kolejowych, projekty prywatyzacyjne oraz budowę linii kolei dużych prędkości. Wiceminister Engelhardt przypomniał, że we wszystkich tych sferach strona chińska ma nie tylko bardzo dużej wielkości potencjał - materialny, ludzki oraz finansowy - ale także doświadczenie, a w pewnych dziedzinach wiedzie prym pod względem innowacyjności. Tak jest właśnie w kolejami dużej prędkości, których oddaje się rocznie 1000 km, a jedyna tej skali kolej magnetyczna rozwija prędkość 450 km/h.

Bardziej "konkretnym" wymiarem rozmów są cztery listy intencyjne, jakie podpisali przedstawiciele spółek obu krajów.

- Były one możliwe także dlatego, że goście naocznie mogli przekonać się o naszym potencjale i możliwościach. - powiedział Andrzej Wach, prezesa zarządu PKP SA. - Odwiedzane zakłady i miejsca, jak terminal w Sławkowie, zrobiły na nich ogromne wrażenie.

Partnerami do współpracy i sygnatariuszami listów są:
- Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz China Railway Engineering Corporation (CREC), trzecie na świecie przedsiębiorstwo budowlane, które zatrudnia 250 tys. osób i z rocznymi przychodami 16 mld euro; współpraca może polegać na początku na tworzeniu konsorcjum wykonawczego;
- PKP Cargo oraz China Nord Railtrack,
- PKP Cargo oraz China South Railtrack - w obu przypadkach chodzi o wspólne remonty wagonów w oparciu o zaplecze naprawcze polskiej spółki, ale także dofinansowanie niektórych z nich w celu wspólnej produkcji wagonów, dla potrzeb obu krajów i na eksport do krajów trzecich. Bazą będą prawdopodobnie zakłady w: Kluczborku, Koluszkach i Szczecinie;
- PKP Cargo oraz Chinese Railways - w sprawie międzykontynentalnych przewozów intermodalnych, z wykorzystaniem terminali w Sławkowie i Małaszewiczach.

Odczytując uważnie list intencyjny Ministerstwa Infrastruktury, w przyszłości te lub kolejne umowy mogą przerodzić się w inne formy współpracy, włącznie z utworzeniem spółek joint venture lub udziałem korporacji chińskich w prywatyzacji polskich spółek kolejowych i zaplecza. Jak powiedział nam prezes Wach, PKP Cargo nadal rozmawia też z kilkoma firmami z innych krajów na temat montażu wyrobów finalnych lub ulokowania innych usług we własnych halach, lokomotywowniach i zakładach naprawczych.


Artur Żak napisał(a):To już są konkretne deklaracje, zobaczymy co z tego wyjdzie. Słowa bywają ulotne a papier wszystko przyjmie...

Posty: 1232
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 23 kwietnia 2010, 06:23
W Dzienniku Zachodnim opisano sytuację Sławkowa i ja również jestem zdania, że głównymi inwestorami będą firmy z Dalekiego Wschodu ... ;)

Jeśli dobrze pójdzie, islandzki wulkan Eyjafjoell, który był przekleństwem linii lotniczych i milionów pasażerów w Europie, może stać się dobrodziejstwem dla naszego terminalu kolejowego w Sławkowie.
Bo to właśnie niedawny paraliż transportu lotniczego wznowił dyskusję na temat tego, jak zabezpieczyć się przed sytuacją, gdy z powodu jakiejś przyrodniczej anomalii nie można przewozić po świecie milionów ludzi i tysięcy ton ładunku. I okazało się, że jest na to sposób: kolej. Tyle że, niestety, w ostatnich latach jest ona w Polsce nie rozwijana, ale systematycznie likwidowana.

Porażka lotnictwa oznacza nadzieję na rozwój Euroterminalu kolei szerokotorowej w Sławkowie. Na razie to węzeł o znaczeniu w Europie raczej drugoplanowym (pracuje tu 100 osób), mimo że łączy Europę Zachodnią ze Wschodem. System, który już dziś pozwala na przewóz towarów linią szerokotorową bezpośrednio z Rosji, Ukrainy oraz Białorusi do Polski, a od nas dalej, do zachodniej i południowej części Europy, mógłby stać się zaworem bezpieczeństwa dla całego euroazjatyckiego transportu. Trzeba tylko w niego zainwestować. I wygląda na to, że znajdą się chętni do wyłożenia pieniędzy na Sławków, bo zainteresowanie terminalem z dnia na dzień rośnie.

- W sytuacji wstrzymania ruchu lotniczego firmy transportowe rozważają wykorzystywanie innych środków transportu. Przeniesienie części ładunków do wagonów jest bardzo prawdopodobne - mówi Dorota Wesołowska z Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, właściciela terminalu w Sławkowie. - Euroterminal już cieszy się dużym zainteresowaniem firm chińskich. W poniedziałek będzie u nas delegacja biznesowa z Chin, z prowincji Shaanxi - dodaje.

Próbny transport kontenerów już odjechał ze Sławkowa do Korei. W ostatnich dniach mocno ożywiły się też kontakty Sławkowa z polskimi portami przeładunkowymi nad Bałtykiem. Na przełożonym o kilka tygodni Europejskim Kongresie Gospodarczym CZH będzie także mowa o współpracy portów morskich i lądowego terminalu. PAP
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron