Euroterminal Sławków - Brama Zagłębia

Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: N, 16 listopada 2008, 15:48
Międzynarodowe Centrum Logistyczne Euroterminal to jeden z najważniejszych w Europie terminali przeładunkowych na towary z Dalekieg Wschodu . Dzięki powstaniu Euroterminalu możliwe będzie przejęcie części transportów z Azji do Europy droga morską , którą obecnie rocznie przewozi się ok 250mln ton towarów . Ładunki drogąś morską z Władywostoku czy Szangchaju płyna do portów Europy prawie 30 dni lub dłużej , drogą kolejową czas skraca sie nawet do 13 dni ! . Obecnie terminal może obsłużyc 35 tys kontenerów rocznie oraz milion ton towarów masowych .
Docelowo Euroterminal chce obsługiwac 210 tys. kontenerów .
Załączniki
40_807981_1_d_4614[1].jpg
40_807981_1_d_4614[1].jpg (20.94 KiB) Przeglądane 6893 razy
27607_euroterminal-slawkow[1].jpg
27607_euroterminal-slawkow[1].jpg (12.84 KiB) Przeglądane 6893 razy
27607_euroterminal-slawkow2[1].jpg
27607_euroterminal-slawkow2[1].jpg (11.88 KiB) Przeglądane 6891 razy
zz6[1].jpg
zz6[1].jpg (43.04 KiB) Przeglądane 6896 razy
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Cz, 1 stycznia 2009, 15:36
Ciekawy artykuł na temat Terminalu Sławków:
" ... Trzeba pamiętać, że na Wschodzie, głównie w Rosji, najbardziej rozwija się transport kolejowy, bo przy takich odległościach tylko on jest opłacalny, a więc perspektywiczny.

Także Chiny chcą w kilka lat zainwestować sporo w kolejowe połączenia, zbudować nowy szlak handlowy. Zainteresowana jest Kirgizja, Kazachstan, a przede wszystkim Ukraina. Dla wszystkich to może być wielki biznes ...".
http://www.wnp.pl/artykuly/slawkow-zady ... 0_3_0.html

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Cz, 5 marca 2009, 22:22
PAIiIZ pisze na swojej stronie o rozwoju stosunkow z instytucjami zajmującymi się promocją inwestycji z Chin, ale niewiele jest w nim akcentow Zaglebiowskich, a chyba warto podkreslac mozliwosci Slawkowskie ..:)

" .... Podczas wizyty w Szanghaju od 25 do 28 lutego 2009 roku Członek Zarządu PAIiIZ Sławomir Majman podpisał list intencyjny z China Council For the Promotion of International Trade Shanghai Sub – Council (CCPIT) oraz Memorandum of Understanding z Shanghai Overseas Investment Development Board (SOIDB).

List intencyjny z CCPIT został podpisany w celu wzajemnego wspierania działań handlowo-inwestycyjnych polskich i chińskich firm. Memorandum of Understanding pomiędzy Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych a Shanghai Overseas Investment Development Board jest efektem kontaktów między dwiema instytucjami zajmującymi się promocją inwestycji, nawiązanych w czasie wizyty Sławomira Majmana w Szanghaju w listopadzie ubiegłego roku.

Podpisanie Memorandum pomiędzy SOIDB i PAIiIZ w obecności Rafała Baniaka - Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Gospodarki. Źródło: SOIDB

Memorandum oznacza zacieśnienie współpracy w zakresie wzajemnej wymiany informacji o możliwościach inwestycyjnych oraz wspierania dwustronnych działań promocyjnych dla przyciągania inwestorów.

W ramach porozumienia na przełomie kwietnia i maja br. planowana jest misja z udziałem przedstawicieli specjalnych stref ekonomicznych promująca inwestycje w Polsce w branży elektronicznej, chemicznej, motoryzacyjnej, AGD oraz sprzętu telekomunikacyjnego. (PAIiIZ)..."
http://www.paiz.gov.pl/nowosci/?id_news=2054&lang_id=

Jednakze oferta PAIiIZ w tym temacie nie uwzglednia mozliwosci zwiazanych z Szerokim Torem, a to on moze byc bardzo ciekawym elementem na ktorym mozna budowac wspolprace, w szczegolnosci ze Slawkowem ... ;)

To co znalazlem na stronie PAIiIZ w temacie woj. slaskiego to ogolna oferta nie uwzgledniajaca specyfiki Szerokiego Toru a to wlasnie ten element warto podkreslac w kontaktach z inwestorami z Azji .. 8-)

" ... Szanse inwestycyjne:
* najbardziej uprzemysłowiony i zurbanizowany region w Polsce,
* olbrzymi potencjał i chłonność rynku - blisko 5 mln ludzi,
* rozwinięty transport drogowy i kolejowy oraz infrastruktura łączności,
* Międzynarodowy Port Lotniczy „Katowice” w Pyrzowicach, zapewniający komunikację krajową i międzynarodową,
* różnorodność oferty inwestycyjnej: przemysł, usługi, rozwój i modernizacja infrastruktury, turystyka i rekreacja, rolnictwo,
* drugi region w kraju pod względem liczby zlokalizowanych dużych inwestorów,
* silne, zróżnicowane zaplecze naukowo-badawcze (ponad 30 uczelni wyższych, liczne instytucje badawczo-rozwojowe, 200 tys. studentów),
* aktywna współpraca transgraniczna z Republiką Czech i Słowacją ..."

http://www.paiz.gov.pl/index/?id=237554 ... 33c0d7834f

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Cz, 26 marca 2009, 20:40
Portal WNP przeprowadzil analize stanu przygotowan alternatywy dla polaczen kolejowych pokrywajacych sie z tzw "Jedwavnym Szlakiem" wiadacy z Chin ..:

"... Udrożnienie połączeń drogowych pomiędzy Azją Środkową i Wschodnią a Europą oraz zbudowanie alternatywnych szlaków przewozu towarów zakłada projekt o nazwie Nowa Euroazjatycka Inicjatywa Transportowa (z ang. NELTI).
Władze Chin, realizując politykę wyrównania rozwoju regionów, przeznaczają od kilku już lat znaczne nakłady na rozwój stref przemysłowych w zachodniej części kraju. W ślad za tym idą ogromne inwestycje infrastrukturalne.

- Jednak nim towar z zachodu kraju trafi do wschodnich portów, musi pokonać odległość jak do Saratowa w Rosji – powiedział Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. - Skrócenie czasu dostaw i obniżenie kosztów, to wielka szansa rozwoju dla firm transportu samochodowego.

Podczas piątego już, w ostatnich czterech latach, spotkania próbowano ustalić, czy następuje postęp w realizacji projektu NELTI i kto jemu sprzyja. Dlatego oprócz jego inicjatorów, przedstawicieli Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), udział wzięli reprezetanci ONZ oraz politycy, reprezentujący polski i zagraniczny parlament oraz rządy kilku krajów.

Próba reaktywacji starego Jedwabnego Szlaku karawan opiera się na budowie oraz ujednoliceniu standardów dróg, budowie zaplecza i poprawie bezpieczeństwa przewozów w kilkunastu krajach. Na system ten mają się składać trzy trasy: północna (6500 km), wiodąca przez Rosję i Białoruś, centralna (5100 km), prowadząca przez Kirgistan, Uzbekistan, Turkmenistan i Gruzję, a stamtąd promami do Europy oraz trasa południowa (4000 km), wiodąca przez Turkmenistan, Iran do Turcji. Jedwabny Szlak, jak podkreślają biznesmeni, to szansa szerszego włączenia w proces globalizacji i większej wymiany towarowej kilku krajów bez dostępu do morza. Ale także, na co zwracał uwagę pos. Janusz Piechociński, szansa na większe otwarcie granic i swobodniejszy przepływ ludzi i idei.

Być może ten aspekt polityczny jest jednym z powodów dla wolnego postępu inicjatywy NELTI. W palecie przeszkód pierwsze miejsca zajmują bariery polityczne lub do rozwiązania przez rządy. Chodzi m.in. o długotrwale załatwianie wiz dla kierowców zawodowych (łączy się to ze złożeniem paszportu w ambasadzie i wyłączeniem ich z pracy), wprowadzane nagle ograniczenia w transporcie lub embarga tranzytowe, wielogodzinne odprawy graniczne. Z kolei przedstawiciele Komisji Europejskiej podnoszą argument, że przewozy ciężarowe na odległości dłuższe niż 1000 km są bardziej szkodliwa dla środowiska naturalnego niż transport morski (ale już nie lotniczy).

Jednak można zakładać, że o sukcesie NELTI przesądzi rachunek ekonomiczny. Na razie, jak wynika z realizowanych przewozów drogowych, ładunki z zachodnich Chin trafiają do Polski w ciągu 8-12 dni, w zależności od warunków pogodowych i sytuacji na granicach. W porównaniu z najszybszymi, stałymi połączeniami kontenerowymi drogą morską (24-28 dni), jest to kusząca alternatywa dla wielu handlowców. Nawet, jeżeli koszt przewozu jest wyższy od morskiego (ale niższy zdecydowanie od lotniczego).

Dlatego szersza realizacja idei NELTI będzie raczej możliwa w perspektywie 5-10 lat, podkreślano. Jednak kto już będzie obecny na tym szlaku, może zająć lepszą pozycję. Z zaprezentowanych danych wynika, że w ub.roku polskie przedsiębiorstwa transportu samochodowego zrealizowały 2000 zleceń przewozów do Kazachstanu oraz po kilkaset do innych krajów tego regionu. „A stamtąd już tylko kilkaset kilometrów do zachodnich Chin” - powiedział nam Jan Buczek ..."

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pn, 30 marca 2009, 20:13
"Parkiet" pisze, ze Grupa CTL chce stworzyc konkurencje dla Slawkowa przy czym przeladunek z szerokiego toru bedzie sie odbywal chyba w Piotrkowie Trybunalskim ... :lol: W sumie to ja juz nie wiem czy to oznacza, ze miedzy Piotrkowem i Bruzgami na Bialorusi jest juz tzw. "Szeroki Tor"... ?

"... Grupa CTL uruchomi terminale, dzięki którym będzie mogła realizować przewozy kolejowe kontenerów z polskich portów do centrum kraju oraz przeładowywać je z i na wagony szerokotorowe.
CTL Logistics, największa prywatna grupa zajmująca się transportem kolejowym w Polsce, chce w tym roku wybudować dwa pierwsze terminale przeładunkowe, które pozwolą jej zaistnieć na tynku przewozu kontenerów - informuje "Parkiet".

- W lipcu planujemy uruchomić terminal w Piotrkowie Trybunalskim, a pod koniec roku w Bruzgach na Białorusi (przy granicy z Polską) - mówi Krzysztof Sędzikowski, prezes CTL Logistics. Zarząd chce w to inwestować, gdyż liczy, że mimo kilkuprocentowego spadku przewozów ogółem, rynek kontenerów będzie rósł.
Spółka nie ujawnia, ile dokładnie chce wydać pieniędzy na oba terminale. Obiekt w Piotrkowie Trybunalskim będzie obsługiwał przewozy i przeładunki kolejowo-drogowe oraz, dzięki dogodnemu położeniu i układowi stacji kolejowej, będzie mógł scalać przesyłki jadące w różnych relacjach w składy całopociągowe. Jego zaletą jest też stosunkowo bliska odległość do największych miast Polski i licznych magazynów. W promieniu 30 km od terminalu jest 2,5 mln metrów kwadratowych powierzchni magazynowych, w których można przechowywać transportowane ładunki.

CTL Logistics duże nadzieje wiąże też z terminalem na Białorusi. - Dzięki niemu liczymy nie tylko na zwiększenie przewozów pomiędzy Polską a krajami dawnego ZSRR, ale i na oszczędności. Taki sam terminal po polskiej stronie na pewno generowałby większe koszty - twierdzi Sędzikowski. .."
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Wt, 31 marca 2009, 00:09
Z sosnowieckiego BIP-u
Budowa kanalizacji deczczowej, przebudowa systemu drenażu, budowa drogi dla potrzeb Międzynarodowego Terminalu Logistycznego w Sławskowie.


coś się zaczyna dziać
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Wt, 31 marca 2009, 06:54
Moze te prace planowane sa pod katem firmy CTL, bo w koncu na Maczkach dysponuje ona zarowno ziemia, jak i Szerokim Torem ... ;)

Artur Żak napisał(a):Z sosnowieckiego BIP-u
Budowa kanalizacji deczczowej, przebudowa systemu drenażu, budowa drogi dla potrzeb Międzynarodowego Terminalu Logistycznego w Sławskowie.


coś się zaczyna dziać
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 31 marca 2009, 16:19
Możesz mi Zenonie wyjaśnić dokładniej (np. na mapce) gdzie na Maczkach biegnie szeroki tor? Z tego co wiem, LHS biegnie tylko do Sławkowa i tam się kończy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 31 marca 2009, 18:06
ja się wtrącę - między Wągródką a Burkami też jest końcówka LHS i ponoć CTL (Maczki-Bór) jest jej właścicielem...

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Wt, 31 marca 2009, 19:11
Dokladnie tak jest jak pisze Krzysiek, to znaczy jeden odcinek LSH konczy sie w Sosnowcu Maczkach ... i nawet jakby trzeba bylo polozyc 1 km torow, to przeciez nie bylby to problem ... ;)

Krzysiek Bębenek napisał(a):ja się wtrącę - między Wągródką a Burkami też jest końcówka LHS i ponoć CTL (Maczki-Bór) jest jej właścicielem...
Następna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron